blogghelene.blogg.se

Sommarbutiken

Publicerad 2014-08-09 20:49:10 i Allmänt,

Jag har nu haft min lilla sommarbutik i 14 somrar, och tycker fortfarande att det är jätteroligt. Där träffar jag hela tiden många härliga människor, gamla trogna kunder och många nya som kanske aldrig har varit på ön tidigare. Det är spännande med alla dessa möten och samtal, förutom att de allra flesta har behov av att köpa något, bara prata en stund eller vill titta runt för att det är mysigt. Jag har roligt hela tiden. När jag köper in mina varor och planerar verksamheten. När varorna levereras är det nästan som julafton.....att få packa upp allt och kolla att allt är fint och riktigt. Och sedan göra fint i butiken inför öppnandet vid midsommartid. Detta är mitt underbara sommarnöje! Att hjälpa till att hitta fina kläder, smycken, väskor eller presenter till en kund som sedan går nöjd ut ur butiken är jättehärligt. Men nu verkar det vara sommarens sista skälvande dagar, då folk planerar att resa hem för jobb- och skolstart. En varm och underbar sommar har vi haft, och alla känner sig nog väl rustade inför hösten. Jag vill tacka alla som jag fått träffa i min Ö-Butik denna härliga sommar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela