blogghelene.blogg.se

Lyckodag! en vanlig onsdag.

Publicerad 2013-10-16 17:06:00 i Allmänt,

Kom lite trött och splittrad till jobbet i morse, men försökte skärpa till mig. Kokte kaffe och bjöd arbetskompisarna på frukostsmörgås, samtidigt som jag själv samlade ihop mina utspridda tankar och känslor.
Idag skulle jag ha en kurs-träff med mina arbetskamrater, och jag var lite spänd inför detta. Men det gick jättebra! Vi pratade ärligt och glatt med varandra, och det var en härlig stämning! Hur kunde det bli så bra just idag?
På lunchen mötte jag flera kolleger som också var glada och vi kramades och allt känns toppenbra.
Därefter gick jag till butiken Sara för att se om den tröjan som jag spanat på en längre tid (men inte köpt för jag skulle ju till Kongo) kanske fanns kvar? Nej den var slut! Men en expedit kom springande med en enda tröja som hon hittat på lagret. Hon sa: du skulle ju inte ha den för du skulle ju åka till Kongo, har du varit där nu?
Jag berättade lite snabbt och hon frågade några frågor kring detta. Sen sa hon: Va coolt att jobba med sådant, kan jag inte få ge dig en kram? o jag fick en stor Go Kram, av en ung tjej som jag inte känner!
Tänk att en vanlig onsdag kan vara så härlig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela